Представники МОЗ разом із дитячою психологинею Світланою Ройз підготували поради для батьків, що допоможуть полегшити процес адаптації та повернення до навчання в умовах війни.
Експерти рекомендують:
Формувати шкільний режим і налаштовуватися
Нагадайте дитині про важливість навчання й цінність знань. Зробіть символічне свято, що закріпить перехід від відпочинку в робочу осінь. Важливо передбачити час не лише для навчання й виконання домашніх завдань, але й для прогулянки, ігор і відпочинку після занять.
Знайомство або повернення до колективу
Коли дитина відчує безпеку в колективі, вона здатна приступити до ефективного навчання. Тому першокласникам, а також тим, хто йде до нової школи, необхідно познайомитися хоча б із кимось з однокласників завчасно. Спробуйте домовитися про онлайн-зустріч або знайомство в парку. Якщо дитина сумує за колишніми друзями, ви можете організувати дзвінок чи відеозустріч, під час якої діти зможуть поспілкуватися й розповісти один одному про нові умови життя.
Знайомство з класним керівником (куратором, тьютором)
Якщо вчитель незнайомий, учням 1-4 класів важливо побачити викладача, почути голос, «відчути» нову людину. Малята (особливо ті, хто не був у садочку) чутливі до нових типажів. Їм потрібно хоча б подивитися на школу та переглянути фото майбутніх учителів, це сформує уявлення й «місточок» із новими реаліями.
Підготувати канцтовари та одяг
Вибір нового створює атмосферу радісного очікування. Проведіть ревізію канцтоварів і шкільного вбрання, докупіть за можливості необхідне. Важливо залучити дітей до вибору канцтоварів. Одяг для першокласників і гіперчутливих дітей повинен бути максимально комфортним: відповідного розміру, із мінімальною кількістю швів, без тісної горловини. Якщо тілу дитини дискомфортно, школяр не зможе зосередитися на навчанні. Першачкам також важливо вміти самостійно одягатися, розстібати й застібати одяг. Потренуйтеся робити це вдома.
Підготувати робоче місце
Позначте в помешканні робочу зону. Нехай це буде частина столу або поличка зі шкільним приладдям – процес упорядкування організовує та налаштовує, а «перехід» у інший простір допомагає продуктивно виконувати роботу. Важливо, щоб ноги під час сидіння спиралися на підлогу або підставку. У полі зору учня повинно бути якнайменше відволікаючих предметів, іграшок.
Розібратися з особистою гігієною
Якщо дитина йде до нової школи (або в старій зробили ремонт), варто дізнатися про вбиральню заздалегідь. Якщо туалет не звичної для дитини конструкції – слід навчити школяра ним користуватися. Для учнів початкових класів важливо закріпити навички самообслуговування: гігієна, зокрема й миття рук, переодягання.
Також важливо показати розміщення зон: де їсти, займатися, ходити в туалет тощо.
Знайомство з правилами
Якщо діти навчатимуться незнайомою мовою, важливо завчасно зʼясувати правила школи: що можна робити, а що заборонено. Також варто поговорити з дитиною про традиції й особливості місцевості, в якій ви тимчасово проживаєте. Обговоріть меню: у деяких країнах існують серйозні правила щодо шкільного харчування, яких слід дотримуватися. Разом із дитиною продумайте ідеї сніданків і перекусів до школи. Із першачками можна пограти в ланч: діставати їжу з ланч-боксу, користуватися серветками.
Спростити можливі труднощі
Якщо є така можливість – пройдіться школою. Дітям важливо фізично «відчути» місце, торкнутися парти, піти до туалету, побачити їдальню. Для дітей, які виїхали за кордон і одразу навчатимуться незнайомою мовою, добре було б підготувати картки з основними поняттями: туалет, вода, допоможіть тощо. Поясніть школяреві, що якщо виникне потреба в допомозі, то треба звернутися до класного керівника або тьютора.
Підготуйте маленькі сувеніри
Підготуйте маленькі дрібнички, які вкладатимете впродовж першого тижня або місяця у шкільний рюкзак дитини: маленькі листівки або записки, м'який брелок, який можна стискати в руці, браслетик (можна такий, як у мами чи тата), ручку з блискітками, кишенькову дзиґу. Дрібнички нагадають про турботу та допоможуть зняти напругу.
Обговорити питання безпеки, перевірити маршрут до школи та сховища
Пригадайте або дізнайтеся шлях до школи, пройдіться ним і обговоріть дії у разі сигналу повітряної тривоги. З малюками можна намалювати або надрукувати карту маршруту до школи. Скажіть дітям не виходити зі школи не попередивши вчителя та батьків. Школярам в Україні необхідно нагадати, що не можна нічого чіпати на вулиці, піднімати з землі предмети, залазити на дерева.
Навчання вдома або дистанційно з будь-якого іншого місця може бути дуже ефективним,
головне – самоорганізація. Прості поради допоможуть впоратися з великим обсягом роботи і навіть навчитися отримувати задоволення від занять.
7 порад, як зосередитись на виконанні завдань:
1. Відгородити себе від усього, що може відволікати.
2. Завчасно потурбуватися про фізіологічні потреби.
3. Займатися у свій улюблений час – вранці або ввечері.
4. Робити перерви по 15 хвилин між великими порціями матеріалу.
5. Звільнити свій розум від зайвих питань.
6. Перевести негатив у позитив.
7. Дозволити собі рухатись.
(Освітній портал "Всеосвіта")
Як у період тривог заспокоїти своїх дітей,
а також зробити так, щоб удома вони не закинули навчання і водночас не відчували
себе напружено?
Поради психологині Світлани Ройз.
Послідовність підготовки до ЗНО
Засвоєння та систематизація навчального матеріалу
Поведінка під час ЗНО
Як впоратися із вихованням підлітка?
Чим особливий підлітковий вік, та як впоратися з кризовими періодами цього віку?
Чи потрібні підлітку прояви любові з боку батьків або осіб, які їх замінюють?
Як взаємодіяти з підлітком, використовуючи 5 мов любові?
На ці та інші запитання ви знайдете відповіді у буклеті "Підлітковий
вік".
Посилання для завантаження: http://bit.ly/2ukDCKA
Матеріал доступний для завантаження та вільного
використання!
Разом з UNICEF Ukraine
Інформацію взято з fb-сторінки
Всеукраїнський громадський Центр "Волонтер"
(https://www.facebook.com/photo?fbid=1158177551023885&set=a.132678563573794)
Зараз час величезних змін та потрясінь для всіх, зокрема, і для дітей. Щоб впоратися з усіма викликами пандемії та
карантину, їм потрібна наша доросла мудрість та підтримка. Подолання усіх цих труднощів – хоч і як це непросто, теж нагода для нас стати ближчими, і нагода допомогти нашим дітям зростати, ставати
добрішими, співчутливішими та сильнішими у випробуваннях.
Як ми можемо це зробити?
🔶 Щоб допомогти дітям, нам спершу потрібно потурбуватися про себе. Бо якщо ми виснажені, знервовані й роздратовані – нам буде важко підтримувати їх і давати відчуття захисту. Тому не забуваймо про базові кроки турботи про власний психологічний добробут.
🔶 Спілкуватися на теми, які хвилюють дітей. Дітям важливо, що ми слухаємо і чуємо – їхні думки, питання, почуття. Дітям важливо, що ми ділимося з ними теж своїми думками,
почуттями, питаннями. І дітям важливо, що ми говоримо з ними чесно і зрозуміло, що ми будемо поруч, що ми можемо надати пояснення, підтримку і надію.
🔶 Допомагати дітям розуміти, чому важливий карантин і усі заходи, які він включає – та втілювати їх. Це дає дітям розуміння, чому важливі ті чи інші дії, чому мають сенс ті чи
інші обмеження. Це дає їм відчуття певного контролю над ситуацією, долучення до спільних дій щоби подолати цю пандемію.
🔶 Бути прикладом для дітей не означає бути ідеальними – бо якщо ми помиляємося, чи робимо щось не так – ми стаємо гарним прикладом того, як уміти визнати помилку, просити
вибачення. Більшість навичок діти вчаться від нас, не через лекції.
🔶 Допомагати дітям в організації часу та плануванні дня. Звісно, чим молодші діти – тим більше цієї організації та часу лягає на нас, чим старші – тим більше ми допомагаємо їм
розвивати власні навички самоорганізації.
🔶 Наповнюйте разом дні ресурсними активностями. Розділена радість є найкращим способом відновлення від стресу, джерелом енергії. Тому різного роду ігри та інші спільні ресурсні
активності є дуже на часі. Читати разом книжку, бавитися у хованки, дивитися гарний фільм, готувати їсти, малювати — список занять можна продовжувати і продовжувати…
🔶 Пам’ятайте про дисципліну. Діти, як і усі ми, маємо розуміти, що є певні правила, які забезпечують безпеку і нашу відповідальність один за одного, а відтак є наслідки за їх
дотримання/порушення. Дисципліна – не про покарання (хоч і може включати негативні наслідки). Дисципліна – про розвиток самоконтролю і відповідальності за себе та інших.
🔶 Залучати дітей до турботи про інших. Діти мають бути долучені до спільних зусиль, вони мають мати свою частку домашніх обов’язків, і бути не лише одержувачами турботи, але й
турбуватися про інших у відповідь…
Ми зможемо разом пройти цей непростий час і вийти з нього мудрішими і сильнішими – і ми, і наші діти, і наші сім’ї та суспільство загалом.
Текст Olja Reznichenko (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=810685239455981&set=a.305261976664979&type=3&theater)
📌Як не загубитися в потоці брехні та захиститися від дезінформації?
Під час останніх подій особливо важко відрізняти правду від фейків. Ми вирішили розповісти
про 5 найпоширеніших типів маніпуляції, які можуть використовувати медіа:
• Клікбейт – це заголовок із елементами драми, який недоброчесні журналісти використовують, щоб привернути увагу. Якщо ви бачите в заголовку слова «нашестя»,
«сенсація» чи «обурення» – вашу увагу хочуть привернути та змусити перейти за посиланням.
• Експертна думка – висловлювання, оцінки та прогнози експертів щодо певної ситуації. Іноді такі експерти виявляються несправжніми, їхні думки використовують
навмисно. Тому варто перевіряти досвід експертів та їхню біографію.
• Боти – від слова «роботи», анонімні, штучно створені користувачі, які прикидаються справжніми людьми. Ботами керують особи, зацікавлені в розповсюдженні чи
підтримці певної інформації.
• Тролі – це люди, які мають на меті викликати певні емоції, розпочинати або підтримувати дискусії онлайн. За це вони отримують гроші.
• Джинса – це прихована реклама, яку журналісти подають як новину та отримують за неї гроші. Якщо ти читаєш статтю про те, що якийсь політик відремонтував дах
у школі – це джинса.
Нехай перевірка інформації стане вашою звичкою, як миття рук або ранкова чашка кави😉.
А щоб ніхто не зміг вами маніпулювати, проходьте онлайн-курси з медіаграмотності та фактчекінгу:
• «Very Verified»: verified.ed-era.com/ua;
• «Фактчек: довіряй-перевіряй»: bit.ly/2U9xpug.
Інформацію взято з fb-сторінки освітньої платформи EdEra(https://www.facebook.com/EdEraUa/?tn-str=k*F)
! Як долати стрес та дбати про себе і близьких під час спалаху коронавірусу. Прості та дієві поради від World Health Organization (WHO).
! В ситуації тривоги та невизначеності діти зазнають не меншого стресу, ніж дорослі.
✔️Як підтримувати дітей, ✔️організовувати їхнє життя та ✔️розповідати про події - рекомендації World Health Organization (WHO)
🤔Фейки та дезінформація розповсюджуються швидше, ніж будь-який вірус. Тому, крім миття рук, важливо стежити за чистотою свого інформаційного простору й дезінфікувати неправду критичним мисленням. На прикладі одного фейку про коронавірус ми покажемо, як швидко перевірити інформацію.
❌ФЕЙК: Регулярне промивання носа сольовим розчином допоможе вберегтися від коронавірусу.
📌ЯК ПЕРЕВІРИТИ ІНФОРМАЦІЮ?
• Перевір джерело інформації. У будь-якій статті має бути посилання на першоджерело, на яке спирається автор. Якщо посилання немає – інформація
підозріла.
• Перевір власника медіа. Запитай себе: «Хто отримає вигоду, якщо я прочитаю цю статтю?».
• Зайди на сайт Міністерство охорони здоров'я України (МОЗ) або
Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ). Якщо на них немає такої інформації – це фейк.
Це три прості дії, які вбережуть тебе від брехні, заощадять гроші та нерви.
Перевіряй інформацію та бережи себе!
Інформацію взято з fb-сторінки освітньої платформи EdEra(https://www.facebook.com/EdEraUa/?tn-str=k*F)
За потреби, зв'яжіться з нами, відправивши форму:
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com